dinsdag 20 augustus 2013

Back to school spulletjes en hoe ik die gebruik zodat je goed kunt ordenen

Jammer genoeg moeten we bijna allemaal weer naar school en deze maandag beginnen de scholen weer ik moet deze maandag niet naar school maar die maandag er op weer en dat vind ik heel erg jammer maar ik heb er wel heel erg zin in. Ik ga naar de 2e en ik heb gemerkt dat ik wel beter moet ordenen en alles beter moet verzorgen omdat ik niet echt heel erg goede cijfers haalde op het einde en dat vind ik zelf heel erg jammer omdat ik wel mijn best er voor wil blijven doen!
En natuurlijk is het ook belangrijk voor jouw om goeie cijfers te halen want dit hangt al gewoon van je toekomst af en dan wil je natuurlijk wel bereiken wat je altijd al bereiken wou!
Let's begin.

Wat ik allereerst wil zeggen is dat je alles kunt bereiken als je maar wilt! Ik wou graag zelf vorig jaar naar Havo maar dat is jammer genoeg niet gelukt. Ik ga verder en probeer het dit jaar wel te halen en deze tips met jullie te delen hoop ik dat jij ook kunt bereiken wat je maar wilt.

Tip 1:
Houd alles op orde: Maak to-do lijstjes houd al je huiswerk bij let goed op in de les en raak niet achter als je ziek bent dat had ik vorig jaar wel zodat ik een paar toetsten miste en heel erg veel leerstof en probeer dat weer in te halen! En zorg er voor dat je alles snapt en stel genoeg vragen daar zijn leraren voor!

Tip 2:
To-do lijstjes: Ik vind deze tip zo ontzettend handig en het helpt mij ook heel erg goed om alles op orde te hebben en goeie cijfers te halen omdat je gewoon niks vergeet en alles op papier staat dus je nergens meer over na hoeft te denken en alleen je leerstof in je hoofd hoeft te hebben en verder niets!

Tip 3:
Praten: Ik had het vorig jaar niet zo naar mijn zin in de klas en dat hielt ik de hele tijd voor me en zo kon in me niet goed concentreren en haalde ik steeds slechtere cijfers en het was allemaal heel erg vervelend en ik vond het ook echt niet leuk. Dus  praat er met je ouders over, ga naar je mentor en/of een vertrouwingspersoon en misschien kan die je verder helpen als je overal over gepraat hebt dan kan je je gewoon weer storten op je lessen, huiswerk en leerwerk

Tip 4:
Houd al je boeken thuis en vorig jaar dropte ik ze allemaal lekker in mijn kluisje maar als je een keer ziek bent op vrijdag en je hebt je boeken niet mee en je hebt een toets op maandag dan kan het zo zijn dat je daar helemaal niet voor kan leren en dat zou heel erg vervelend zijn dus houd je boeken lekker thuis en daarna gooi je ze lekker in je kluisje en daarna neem je ze weer mee het is alleen dat je ze in je fiets moet doen of mee moet nemen in de bus maar dan heb je dat gewicht niet op je schouders dus dat is een heel erg fijne tip.

Tip 5:
Indruk maken: Probeer niet zo vaak te laat te komen en te praten in de les zo kunnen ze zien dat jij een goede leerling bent en willen ze je ook vaker helpen en kunnen ze dingen nog wel eens door de vingers zien!

Dit waren mijn tips ik hoop dat jullie het leuk vonden heb jij nog een tip deel die zeker dan even in de comment en dan zie ik jullie de volgende keer weer!

Veel liefs,
Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten